Handelsbetingelser og vilkår vedrørende følgende tjenester på mitcp.dk:
1. AutoPark
2. Leje af parkeringspladser
3. Elektronisk parkeringstilladelse
CP Parking System ApS kan med 1 måneds varsel ændre vilkårene i aftalen. Varsling kan ske via oplysning på mitcp.dk, pr. e-mail, post eller sms.
Aftalen indgås mellem CP Parking System ApS og kunden. Kunden kan ikke overdrage aftalen uden accept fra CP Parking System ApS. CP Parking System ApS kan dog overdrage aftalen til en samarbejdspartner. I det tilfælde vil kunden bliver oplyst herom med mindst 1 måneds varsel.
Behandling og udveksling af persondata
Ved oprettelse af en profil, køb eller brug af en tjeneste på mitcp.dk giver kunden sit samtykke til, at CP Parking System ApS behandler den indsendte data med det formål at levere den tjeneste, som kunden har henvendt sig omkring. Kunden har jf. persondataloven ret til at få indsigt i de data, som kunden har indsendt og som CP Parking System ApS har registreret omkring brugeren. Ligeledes kan brugeren gøre indsigelse omkring brugen af denne data samt anmode om at få den slettet. Kunden anbefales at læse mere om sine rettigheder på mitcp.dk/persondata
Ansvar for korrekt data:
Kunden bærer ansvaret for at indtaste information på mitcp.dk er korrekt og opdateret. Manglende eller fejlagtige informationer kan føre til ophævelse af aftalen. I grove tilfælde og ved svigagtig adfærd over for CP Parking System ApS, vil der blive foretaget politianmeldelse. CP Parking System ApS vil være behjælpelig med at rette ukorrekt information.
Betalingsinformationer:
Kreditkortinformation
Navn på kortets ejer
Kortnummer
Udløbsdato
Sikkerhedskode
Personlige informationer:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Postadresse
Informationer, der vedrører det tilmeldte køretøjer:
Registreringsnummer
Al data opbevares forsvarligt på servere, der overholder gældende lovgivning i forhold til sikkerhed.
Betaling
Når en tjeneste på mitcp.dk bliver benyttet, vil betalingen blive faktureret det kreditkort, der er tilkoblet brugerprofilen.
Ved brug af automatisk betaling i forbindelse med AutoPark vil beløbet for parkeringen blive faktureret umiddelbart efter parkeringens afslutning.
Ved leje af parkeringsplads faktureres kunden med det samme uanset lejeperiodens start- og sluttidspunkt.
Ved brug af elektroniske parkeringstilladelser på mitcp.dk, vil betalingen ske i forbindelse med oprettelsen af en parkeringstilladelse.
Kvitteringer for betalte tjenester sendes pr. mail og kan også til enhver tid tilgås på mitcp.dk under profil.
Ved tilføjelse af et registreringsnummer på mitcp.dk accepterer kunden, at tjenester, der bliver benyttet af et tilføjet registreringsnummer, bliver faktureret via kunden.
I tilfælde af misbrug eller hvis den registrerede nummerplade bortkommer, er det kundens ansvar at meddele dette til CP Parking System ApS hurtigst muligt.
CP Parking System ApS kan kræve dokumentation i form at politirapport, slutseddel, afmeldingsattest fra SKAT eller lignende, der tydeligt beviser, at brugeren ikke har ansvar for benyttede tjenestes på et givent tidspunkt.
Ved ejerskifte hæfter brugeren fortsat for køretøjet indtil 14 dage efter ejerskiftet, såfremt køber ikke kan identificeres.
Det er altid kundens eget ansvar at tjekke, at det opkrævede beløb er korrekt.
I tilfælde af, at der er faktureret et ukorrekt beløb, er det kundens ansvar at gøre CP Parking System ApS opmærksom på dette inden for rimelig tid. Betalte opkrævninger kan som udgangspunkt ikke refunderes.
Reklamation
Hvis kunden ønsker at gøre indsigelse omkring et opkrævet beløb, er det kundens ansvar at rette henvendelse til CP Parking System ApS hurtigst muligt. Reklamation skal ske pr. e-mail eller via post og indeholde fakturanummer samt kontoudskrift eller lignende, der dokumenterer, at betalingen har fundet sted.
Fortrydelsesret
Ved køb af tjenester (parkeringslicenser, leje af parkeringspladser og abonnementsordninger) giver kunden sit udtrykkelige samtykke til, at kundens fortrydelsesret bortfalder. Fortrydelsesretten bortfalder dog kun, hvis tjenesten er taget i brug. Det vil sige, hvis kunden har købt en tjeneste med et starttidspunkt i fremtiden, vil CP Parking System refundere beløbet.
Ved fortrydelse er det kundens pligt at meddele CP Parking System ApS herom. Meddelelsen skal leveres til CP Parking System ApS pr. post eller e-mail.
Priser, opkrævninger og gebyrer
Priserne for de forskellige tjenester vil fremgå af mitcp.dk.
Såfremt en betaling bliver afvist i systemet grundet fejlagtige kreditkortinformationer eller manglende dækning på kortet, vil der blive fremsendt en opkrævning af det skyldige beløb plus et rykkergebyr på DKK 100. Ved afvist betaling, vil aftalen vil blive bragt til ophør med øjeblikkelig virkning. Når aftalen er bragt til ophør, vil der ved parkering i AutoPark skulle betales for eventuelle parkeringer ved betalingsautomat.
Ansvar
Benyttelse af tjenester på mitcp.dk foregår på kundes eget ansvar. Det er kundens eget ansvar, at de restriktioner, der gør sig gældende på de forskellige parkeringsarealer overholdes jf. skiltningen på områderne. CP Parking System ApS står ikke til ansvar for, at der er ledige parkeringspladser på de forskellige parkeringsarealer tilknyttet de respektive tjenester på mitcp.dk. CP Parking System ApS sørger blot for at udstede gyldig tilladelse til parkering.
Brug af parkeringspladser
Ved leje af parkeringsplads er det ikke tilladt for kunden at benytte parkeringspladsen til andet en at parkere sit køretøj på. Anden brug vil blive set på som misbrug og vil medføre ophævelse af aftalen.
Opsigelse
For AutoPark kan abonnementsbetaling opsiges uden videre. Du vil modtage en kvittering på e-mail, så snart du opsiger aftalen. Ved leje af en parkeringsplads kan du opsige din aftale med det varsel, som fremgår af det enkelte område, hvor du har lejet en parkeringsplads. Elektroniske parkeringstilladelser er tilknyttet til din specifikke email-adresse. Du kan til enhver tid slette din bruger. Bemærk, at hvis din bruger slettes, vil samtlige parkeringstilladelser udstedt af denne bruger blive deaktiveret. Bemærk at eventuelle betalingstilladelser ikke kan veksles til kontanter.
Ret til sletning
Kunden har jf. persondataloven ret til at få sine oplysninger slettet (retten til at blive glemt). Brugeren kan selv slette sin profil efter login. Hvis profilen sættes til sletning, deaktiveres alle licenser knyttet til profilen, hvorefter brugeren risikerer en afgift. Alternativt, kan der rettes henvendelse til CP Parking System ApS pr. e-mail eller post. Få flere informationer på mitcp.dk/persondata
Erstatningsansvar
Eventuelle skader, tab og følgeudgifter, uanset størrelse og karakter, som påføres kunden grundet forkert anvendelse af Licensen eller mangelfuld overholdelse af retningslinjerne, er kundens eget ansvar og CP Parking System Aps er ikke erstatningspligtig.
Kontaktoplysninger
CP Parking System ApS C/O
C.P. Administration
Naverland 2,
2600 Glostrup
E-mail:
[email protected]